۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۰۲

القدس العربی بررسی کرد؛

تونس عرصه همزیستی مسالمت آمیز گروههای سیاسی

تونس عرصه همزیستی مسالمت آمیز گروههای سیاسی

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به دومین سالگرد انقلاب مردمی در تونس به بررسی اوضاع این کشور پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با اشاره به اوضاع تونس آورده است : در حالی مردم تونس دومین سالگرد انقلاب خود را جشن می گیرند که  نوعی نگرانی درباره آینده این کشور از جمله درباره اوضاع اقتصادی، تدوین قانون اساسی دائم و برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر آن در تابستان آینده وجود دارد.

این روزنامه می نویسد: میراثی که زین العابدین بن علی رئیس جمهوری سابق تونس برای این کشور به جای گذاشته است بسیار سنگین بود، بنابراین با توجه به انتظارات بالای مردمی، راه حلهای سریع و آسان برای مشکلات پیچیده ای که نظام ائتلافی جدید تونس با آن روبرو است، کمی دشوار به نظر می رسد.

مشکل بزرگی که تونس از آن رنج می برد دودستگی سیاسی و اجتماعی است. دو دستگی که میان سکولارها و لیبرالها از یکسو با جریانهای دینی از سوی دیگر وجود دارد، وحدت ملی تونس را در معرض خطر قرار می دهد.

این روزنامه می نویسد: اگر راه حل سریعی برای این بحران پیدا نشود ممکن است به سرعت گسترش یابد و برخوردهایی را ایجاد کند که تبعات منفی بر ثبات و امنیت تونس داشته باشد.

القدس العربی بیان کرد: مرحله انتقالی در تونس شاهد پیدایش اولین ائتلاف میان حزب نهضت اسلام گرا با دو حزب سکولار بود، موضوعی که نشان دهنده همزیستی میان اسلام گرایان، لیبرالها و سکولارها است. این وضعیت در کشورهای دیگری که شاهد انقلابها و انتفاضه های مردمی بوده است به ویژه مصر وجود نداشته است.

این روزنامه می افزاید : ما نمی خواهیم که تصویری مخدوش از تونس در دومین سالگرد انقلاب مردمی در آن ارائه کنیم، اما موضوعی که قابل توجه است نیاز این کشور به گفتگوهای ملی جدی میان گروههای سیاسی است.

کد خبر 1791662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha